Sayfalar

20 Şubat 2012 Pazartesi

ŞARKILARINDA EBEDİLEŞTİRDİKLERİ BÜYÜK AŞK


İKİ BÜYÜK KLASİK TÜRK MUSİĞİ SANATKARI
EKREM GÜYER ve MÜZEHHER GÜYER
ARALARINDAKİ DERİN AŞKI,
BİRBİRLERİNE İTHAF ETTİKLERİ
ŞARKILARINDA EBEDİLEŞMİŞTİR. 


ŞARKILAR İLE KARŞILIKLI OLARAK BİR AŞK
BUNDAN DAHA GÜZEL BİR ŞEKİLDE ANLATILABİLİR Mİ? 

“ Unutturamaz seni hiçbir şey ” diyen eş’e
“ Unutmadım seni ben ”... diyerek cevap vermek!..
Ekrem Güyer, 1921’de Konya Karaman’da doğdu. Kendisi üç yaşındayken ailesi İzmir’e yerleşti. Karşıyaka Lisesini bitirdi. 1943 yılında açılan sınavı kazanarak Ankara Radyosu’na stajyer sanatçı olarak girdi. 1944 yılında ses sanatçısı Müzehher Güyer ile evlendi.


Ekrem Güyer, Rıfat Ayaydın’a ait olan “Unutturamaz Seni Hiç Bir şey, Unutulsam Da Ben” sözleriyle başlayan güfteyi Nihavent makamında besteleyerek çok sevdiği eşi Müzehher Güyer’e ithaf eder. Belki de bu nedenledir ki Klasik Türk Musikisinin bu “unutulmaz” eserini Müzehher Güyer’de en güzel ve duyarak seslendiren sanatçılarımızdan birisi olmuştur. Dinleyelim...


“Unutturamaz seni hiçbir şey, unutulsam da ben.
Her yerde sen, her şeyde sen, bilmem ki nasıl söylesem.
Bir sisli hazan kesilir, ruhum eğer seni görmese,
Neş’em de sen, hüznüm de sen, bilmem ki nasıl söylesem.”   Rıfat Ayaydın / Ekrem Güyer

Ekrem Güyer 12 makamda 30 civarında şarkı bestelemişti. Bazı eserlerinde neoklasik bir üslup ve Hacı Arif Bey, Hacı Faik Bey gibi bestekârların, diğerlerinde ise Muzafer İlkar’ın etkisi sezilir.

“Hançer-i Aşkınla Ey Yar Gönlüm Üzre Vurma Hiç”, “Canan Bilirim Sen Beni Nalân Edeceksin” gibi şarkıları günümüzde de sevilmekte ve sık sık icra edilmektedir.

Ekrem Güyer, 58 yıl önce bugün, yani 21 Şubat 1958’de ani bir mide kanaması sonucu hastaneye kaldırılır ve kurtarılamaz. Kendisine şarkılar yazan sevgili Ekrem Güyer’ini ani bir şekilde kaybeden Müzehher Güyer yaşadığı bu derin acıyı kelimeler döker ve ortaya çıkan
“ Unutmadım Seni Ben, Her Zaman Kalbimdesin” cümlesiyle başlayan güfteyi Şekip Ayhan Özışık Karçığar makamında besteler. Böylelikle eşinin bir güfteyi besteleyerek kendine armağan etmesine karşılık O da bir güfte yazarak ve besteleterek eşine, sevgilisine bir anlamda cevap verir... Unutmadım seni ben...

1923 yılında İstanbul’da doğan Müzehher Güyer, 4 Nisan 1998 yılında Ankara’da vefat etti.



“Unutmadım seni ben, her zaman kalbimdesin.
Aylar, yıllar geçti, söyle sen nerdesin?
Anlaşıldı, sen geri dönülmeyen yerdesin.
Anlaşıldı, sen gelmeyeceksin.
Unutmadım seni ben, her zaman bendesin.”  Müzehher Güyer / Şekip Ayhan Özışık


Tek çocukları olan Metin Güyer de anne ve babasının izinden gitmiş ve Türk Sanat Müziğinin beğenilerek izlenen bir yorumcusu olmuştur.

Hiç yorum yok: