Sayfalar

10 Aralık 2013 Salı

37 YIL ÖNCE BUGÜN, İSTANBUL BEBEK’TEKİ MAKSİM GAZİNOSU YANMIŞTI.


TARİHTEN BUGÜNE DÜŞEN NOTLAR:
11 ARALIK 1976;


37 YIL ÖNCE BUGÜN,
BEBEK MAKSİM
GAZİNOSU YANMIŞTI.

Bilinmeyen bir nedenle sabah saat 06:19’da bir patlama sonrasında başlayan yangın, 07:15’de İstinye, Beşiktaş ve Beyoğlu itfaiyelerinin denizden de su çekerek çalışmaları sonucunda kontrol altına alınmış ancak, tamamen ahşap olan tek katlı gazinonun tamamen yanması engellenememişti.

Görgü tanıkları tarafından yangın öncesinde bir patlamanın duyulduğunun ifade edilmesi, İstanbul Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü’nün kuşkulanmasına neden olmuş ve inceleme başlatmıştı. Aynı ay içerisinde yine aynı semtte bulunan Bebek Belediye Gazinosu da bir yangın sonucu tamamen yanmış, bu nedenle şüpheli bulunan üst üste iki yangın olayına savcılık el koymuştu.

Erzurum’un İspir ilçesinde 1932 yılında doğan Fahrettin Aslan, 9 yaşındayken çalışmak için İstanbul'a gelmiş, gazinoculuğa 14 yaşında komi olarak başlamış, 1959 yılında 27 yaşında ünlü “Maksim Gazinosu”na ortak olmuş, bir yıl sonra da gazinonun tek sahibi haline gelmişti.
Fahrettin Aslan, Gazinocular Kralı olarak 1991 yılına kadar birçok ünlü sanatçıyı sahnelere çıkartmış, Bebek Maksim ve Taşlık Maksim’den sonra Caddebostan Maksim’i de açmıştı.

“1972-73 filandı. Gönül Akkor, Bebek Maksim’de başlayacaktı. Alt kadrosunu yapıyoruz. Bülent Ersoy’u koymak istedim, Gönül Akkor istemedi. Ben, iyi okuyor diyorum. Hayır ben onu tanımıyorum, istemiyorum diyor. O zaman ben de seni istemiyorum dedim. Bülent Ersoy’u assolist yaptım. Etrafımdaki herkes karşı çıktı, ama inat ettim. Neyse ki, dükkan dolup taştı.”
Fahrettin Aslan
Seçil Heper ilk kez sahneye Bebek Maksim’de çıkmış, yalnız 20 gala diye başlayıp 45 gün çalışmış, kadrosu oldukça güçlü tutulmuştu.
Nispeten daha yeni bir solist olduğu için Fatma Girik ve Seyyal Taner’in yanısıra kadroya Taner Şener de dahil edilmişti.

“Bebek Maksim’e ilk geldiğimde sahne deneyimim yoktu. Çıkmadan önce iki ay Ankara’da, rahmetli Özer Altın bana bir ayna kurdu. Aynı filme benzetirim, beni onun önünde çalıştırırdı. ‘Sağa git sola git, böyle dön’ diye ders verdi. Bazen ‘N’olur bırak beni’ derdim. Hâlâ hatırlarım, kemanının sapıyla kafama vururdu, ‘Kalk çalışacağız’ derdi. Çünkü İstanbul’a, kurtlar sofrasına geliyorum, tir tir titriyorum, gencim, çok küçüğüm, çok heyecanlıydım. İlk gecemde de saf, narin ve korkaktım. Çok merak ediyordum ne olacak diye. O zamanki patron, Fahrettin Aslan beni o getirmişti ama o da çok merak ediyordu, acaba bu kız işi kurtaracak mı diye.”
Seçil Heper

Ankara Radyosu kökenli Seçil Heper’in ardından, yine Ankara Radyosu kökenli Muazzez Abacı da ilk kez Bebek Maksim’de assolist olarak sahneye çıkmıştı.
Muazzez Abacı, tam 77 günlük bir programın sonunda veda galası ile bitirmişti programını.

Seçil Heper’den sonra sırayı alan Bülent Ersoy sadece arabeskçi Biricik ilavesi ve Nesrin Topkapı yerine Seher Şeniz’i alarak programa başlamış, uzatmada kadrosunu komple değiştirmişti. 

Gönül Yazar da Bebek Maksim’in vatan kurtaran aslanıydı. Gazinonun değişmez Assolistlerinden birisiydi.

Bebek Maksim’de sahne almış sanatçıları saymakla bitmez: Sevda Karaca, Ümit Tokcan, Müjdat Gezen, Nesrin Topkapı, Fatma Girik, İzzet Günay, Murat Soydan, Fecri Ebcioğlu, Seyyal Taner, Seher Şeniz, Gönül Yazar, Romalı Perihan, Gökben, Nil Burak, Ateş Böcekleri, Recep Kaymak, Nurhan Damcıoğlu, Sezer Güvenirgil... 

Hiç yorum yok: