Sayfalar

8 Ağustos 2013 Perşembe

TARİHTEN BUGÜNE DÜŞEN NOTLAR: 9 AĞUSTOS 1936;

77 YIL ÖNCE BUGÜN,

İSTANBUL MODA KOYU’NDA YELKEN YARIŞLARI YAPILMAKTAYDI VE YARIŞLARI İZLEMEYE GELEN MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN İÇİNDE BULUNDUĞU ERTUĞRUL YATININ HALATLARINDAN 12 YAŞINDA İLKOKUL TALEBESİ BİR ÇOCUK TIRMANARAK YATIN GÜVERTESİNE ÇIKMIŞTI…


ÇOCUK, ATATÜRK’LE TANIŞMA ARZUSUNA HAKİM OLAMAMIŞ, ZOR DA OLSA HALATLARDAN TIRMANMIŞ VE AMACINA NAİL OLMUŞ, MUSTAFA KEMAL ATATÜRK İLE TANIŞMIŞTI…



12 YAŞINDAKİ İLKOKUL TALEBESİ HASAN ESAT ÖZKANBAY YILLAR SONRA 33 YAŞINA GELDİĞİNDE HÜRRİYET GAZETESİNE YAŞADIĞI O UNUTULMAZ ANI ŞÖYLE AKTARMIŞTI;



“Moda koyunda yarışlar yapılıyordu. Ben de ağabeylerim ve onların arkadaşlarıyla beraber sandalla dolaşıyor, denize giriyorduk. Öğleden sonra saat 16 sıralarında, ‘Atatürk geliyor!..’ dediler. Haber bir anda denizdeki bütün vasıtalara yayıldı ve herkes birbirine Marmara’dan süzülerek gelen Ertuğrul Yatı’nı göstermeye başladı. Yat yaklaşınca arka tarafta oturan Ata’yı gördük.



Oradaki gemiler ve motorlar düdük çalarak Atatürk’ü selamlıyor, alkış tufanı kopuyordu. Nihayet yat hakem dubasının yanında demirledi. Bizden daha yüksek sınıftan olan talebeler, yattan sarkıtılan halata tırmanarak O’nu görmek için gemiye çıktılar. Onları görünce benim de içimde, Atatürk’ü görmek için büyük bir arzu uyandı. Bu şiddetli arzu ile halata sarıldım. Daha bir metre bile çıkmadan kollarım yoruldu. Büyük bir gayretle biraz daha çıkınca güvertede bulunan İsmet Paşa’nın sesini duydum, Bana; ‘Eğer buraya kadar çıkabilirsen seni Atatürk’ün yanına götüreceğim...’ diyordu. Bu söz bana kuvvet vermişti sanki. Bu kuvvetle biraz daha tırmanınca İnönü, ‘Gayret küçük, gayret...’ diyerek beni teşvik etmeye başladı. Nihayet güverteye çıktım. İnönü beni elimden tutarak Atatürk’ün yanına götürdü ve, ‘Bu küçük size görmek istiyor...’, dedi.



Atatürk’ün elini öptüm. Beni Kabul etti ve yanına oturttu. Büyük Ata bundan sonra kaç yaşında olduğumu, hangi mektebe gittiğimi, kaçıncı sınıfta okuduğumu sordu. Hepsine cevap verdim. Bu sırada yatta bulunan gazeteciler Atatürk’le beraber fotoğrafımı çektiler ve bu resim o zaman gazetelerde neşredildi. O gün benim için daima en kıymetli hatıra olacak…”

10 Kasım 1957 Hürriyet ’te yayınlanan haberin Kaynağı;
Selim Özkanbay (Hasan Esat Özkanbay’ın oğlu)

Hiç yorum yok: